Today is the day

Idag är idag som är idag

Idag börjar Malmöfestivalen, som det ser ut nu, ska man inte ner dit, but who knows?
Nä, idag ska vi fira en av mina "gamla" kompisar, för hon fyller arton år nästa helg, men då är jag inte hemma(jag är på lucialäger, jag vet helt galet att vara på det i augusti, men så är det). Så idag ska vi fira henne rejält.
Vi ska vara hemma hos henne klockan 18:00, och äta middag(antagligen supergott, det brukar det vara).
Vi kommer att vara fyra, egentligen ska vi vara fem, men en av de andra tjejerna ska göra någonting annat ikväll, och kan inte komma, men vi ska ha kul i alla fall!
Vi ska nog få crépes tyckte jag att hon sa igår, och det ska bli spännande att testa, har liksom aldrig ätit det tidigare...
Jag är bara så glad att jag hittat en present till henne. Hon önska sig örhängen, men helt ärligt, hur kul är det att få, när jag gett henne det typ tusen gånger, nä jag behövde komma på något nytt.
Så mamma gav mig en startidé som jag sedan byggde vidare på, och jag tycker faktiskt att resultatet blev superbra! Tyvärr är kanske inte kartongen den vackraste, men vad gör man när alla kartonger är för små?
Jo, man gör en ny egen, i detta fallet av en halv Gina Tricot kartong och ett Kellog´s kornflakes paket, verkligen inte vackert, men det funkar, och det är väl tanken som räknas? man säger det i alla fall.
Nä, det ska bli mysigt att träffa alla, det var ju ett tag sedan, ochnär man jobbathela sommaren, har man mycket att ta igen.

Det pinsamma var ju att jag glömt bort att jag skulle till henne i början av veckan. Jag fick ett sms i juli, som jag sparade för att svara på senare, men i måndags när vi satt och åt frukost på jobb sa mamma vilkentid jag skulle till henne på fredag. Först fatta jag ingenting förrens mamma sa till vem, och då slog det mig att jag glömt säga att jag kommer, så rusa in på arbetsrummet, och skickade iväg ett sms med att jag givetvis kommer.
Sedan kom ju problemmet med present, men nu har det ju löst sig, och det känns verkligen toppen.
Nu hoppas jag bara att hon gillar den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0