Malmöfestivalen

Så var det dags igen, för Malmö stad att leva upp. Den ökända veckan Malmöfestivalen är i antågande, och som vanligt kommer det att hända mycket, både positiva och negativa saker.
Gamla och unga åker ner, och där finns någonting för varje individ. Det finns sextiotal tält, och det finns popkonserter för den som vill det, sedan finns det stånd där du kan köpa hantverk, eller en väska eller varför inte en t-shirt med ett kul tryck på?
Och känner du inte för att handla, varför inte pröva på någonting nytt, som thaimat eller idahopotatis, eller varför inte äta sockervadd på tivolit?
Där finns något för alla, och sedan en massa aktiviteter och framträdanden runt om i stan.
Bland annat ska jag dansa på Linnéplatsen i Kungs-/Slottsparken klockan halv sex för Rydbergs(dansskolan som ligger vid vägverket). Vi ska dansa en salsa i svarta leggins, svart linne, svart strumpbyxetröja, röd egensydd kjol, stort tupérat hår, och en söt liten blomma i håret. Oops, glömde de svarta dans sneakersen.



Vi tränade igår på Rydbergs från klockan fem till kvart över sju. Var riktigt jobbigt när man inte dansat eller stretchat på två månader. Så idag känns det lite grann i kroppen, men dock mindre än vad jag trodde att det skulle göra.
Idag är det sista repet innan lördag, och då dansar vi från klockan sex. Ska  bli sjukt kul att representera Rydbergs, även om det är jobbigt.
Man tycker att man anstränger sig, och verkligen utstrålar, men så hör man att man kan dansa bättre, utstråla mer och jobba på hårdare och bli snabbare. Och när svetten rinner, benen krampar, och kroppen känns som bly, har man lite svårt att ta till sig den förbättrande kritiken, men ändå är det så jäkla kul att man vill göra om det igen.
Låten vi dansar till gör mig sjukt glad, och får mig att vilja dansa mer.
Men igår var praktiskt taget en katastrof! Den här salsan, har vi dansat förra terminen, och redan visat upp på Palladium, och då kunde jag den perfekt, men nu när vi dansade, var det som om någon tagit ett minneskort, och kastat om ordningen på stegen.
Första omgången vi gjorde salsan, gick det skitbra, andra gick sämre, tredje katastrof, och sedan försökte jag att jobba mig uppåt. Sista gången gick hyfsta, men då var jag supertrött!

När klockan var sex kom en annan grupp som skulle dansa Hot Stuff med PussyCat Dolls. Den dansen har vår grupp precis lärt oss, och kan den bara lite grann, och då tycker vår tränare att några av oss ska vara med, så vi repar den, och sedan får den andra gruppen rösta fram vilka som ska få dansa den.
Jag kan inte i ord säga hur glad jag var att jag slapp, för då hade jag behövt fixa nya kläder(kläder som jag inte äger för tillfället). Min kompis blev vald av vår tränare, men jag tackar gud att jag slapp, helt ärligt slö jag på den. Ni vet gick åt fel håll, gjorde fel steg, för jag ville verkligen inte.
Har inte tid att fixa allt, men frid och fröjd, jag slapp!

Men kom till Linnéplatsen klockan 17:30(Rydbergs har även en föreställning kl 13:45 på samma plats).

Vi ses där!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0