Hur skulle ett liv utan glass se ut?




Precis som att Sommarchansen i Pildammarna är sommar för mig, är ju givetvis glass det med:D  Vad vore livet utan glass?! Jo, det skulle vara tråkigt, färglöst och väldigt smaklöst.
Finns det något bättre än en kall glass en varm dag(eller vilken dag som helst för den delen) när man bara är så sugen på något sött, kallt och riktigt gott?
Jag tror faktiskt inte det...

Det finns ju så många härliga smaker att välja mellan, lakrits, choklad, apelsin, jordgubb, kiwi, tiramisu, vanlij, citron, toblerone, after-eight, banan, päron, äpple, mint, smakerna är oändliga, så det finns garanterat en smak som passar alla.

Sedan finns det ju laktosfria glass, glutenfri glass, sockerfri glass(smakar riktigt illa), typ kulglass men utan/mindre fett(smakar också helt värdelöst), det finns många olika varianter, och för dem som är allergiska finns det ju olika alternativ, precis som för dem som vill gå ner i vikt.
Men de som nu vill gå ner i vikt, hur kan de missunna sig en riktigt härlig, krämig, sött, kall glass?
Jag hade hellre valt en riktig gräddglass än någon light-produkt, för smakerna går inte att jämföra på några sätt.

Så varför inte unna sig att njuta nu i sommar? Strunta i att tänka på alla kalorier, allt fett, allt socker, och bara köpa den där kulglassen som hägrar framför näsan på dig?

Det är i alla fall vad jag ska göra så fort jag slutat jobba för idag, och ätit min middag, för jag tänker njuta av min sommar, och inte missa en färgglad, smakfull och svalkande söt sommar.
Någon annan som håller med mig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0