Hej hej! ...

Hej hej!

Detta är mitt första inlägg på denna bloggen. Lite nervöst faktiskt, första gången man bloggar, så ska bli spännande att se vad det kommer att medföra.

Som ni nog har förståt är jag en helt vanlig tjej, som gör kanske helt vanliga saker.

Just nu sitter jag och jobbar inärheten av Värnhem i Malmö. Jag jobbar på kontor, och hät får jag räkna timlistor och lägga in löner på datorn.
Verkligen inte mitt dröm jobb, men det ger pengar, och det behöver man alltid.

Ikväll ska jag till Pildammsparken med min mamma, syster och pojkvän. Det är talangtävlingen Sommarchansen(jag deltog där förra sommaren, riktigt kul!), vi ska se på, och det är alltid lika kul att höra alla bidragen.
De som gått vidare från de tre tidigare omgångarna är jätteduktiga, och det bjuds verkligen på högklassig underhållning.
Jag lovar att man inte blir besviken!

När jag väl slutat jobb idag, kör mamma och jag till Konserthuset, där en av malmös bästa kebabställen ligger, och då ska vi handla kebab. För min del blir det nog kycklingkebab, för det älskar jag.
Sedan får vi skynda oss ner till Pildammarna, och hålla tummarna på att där finns en parkeringsplats till oss, så att vi kan ta oss till utescenen.

Menm när set problemmet är löst kommer nästa... Hitta syrran och pojkvännen i folk vimlet, tur är det väl att mobiltelefoner finns.

När de sedan är hittade ska vi sätta oss någonstans och äta våra kebaber, och jag ska väl leka lite med min kamera, så att jag kan få många bra bilder att lägga in på bilddagboken(användarnamn ThessAndersson), och ha som minne av en underbar kväll.

Nu håller jag bara tummarna för att regngudarna inte känner för att regna just ikväll, för då kanske vi måste ändra planer, och det vill jag verkligen inte!

För mig är det sommar, när man sitter i Pildammsparken, och ser på Sommarchansen, och känner all gemenskap, med dem i publiken. Det är en speciellkänsla alla sjunger och har det härligt ihop under några timmar.

Några timmars väntan innan tävlingen, gör ju bara att det blir ännu mysigare!
Förra veckan mumsade vi på kladdkaka, medan vi väntade, och solen sken skönt och härligt, så man satt och solade och väntade kan det bli myckét mer sommar än så?

Jag tror faktiskt inte det, men nu ska jag fortsätta att jobba, lunchen är slut, och det finns många timlistor och månadslistor kvar att räkna och lägga in...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0